Herroepingsrecht U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen (zichttermijn) zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. In geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u het product aan te melden voor retourzending. U kunt dit doen door in te loggen met uw account en hier de instructies voor retourneren te volgen. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij u direct per e-mail een ontvangstbevestiging sturen. Binnen uiterlijk 14 dagen na de retour melding dient u de producten terug te sturen.
Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Uiteraard ontvangt u het bedrag enkel terug wanneer wij de producten retour hebben ontvangen. U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 15 zullen bedragen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de koper, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
producten die snel kunnen bederven of verouderen;
producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop ondernemer geen invloed heeft;
voor verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
een bepaalde periode, waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de koper is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken en voor diensten betreffende weddenschappen en loterijen.
De bedenktijd voor tweedehands artikelen kan afwijken. Indien dit het geval is, dan is dit bij het betreffende product aangegeven.
Op het internet vindt u uitgebreide informatie over Kopen op afstand, ondermeer bij de Rijksoverheid, de Consuwijzer en Thuiswinkel Waarborg.
Retourneren en defecten
Wij staan achter onze producten en klanten! Voldoet een product of levering niet aan uw verwachting of is er een defect opgetreden; u kunt het altijd retourneren. Wij garanderen dat de te leveren artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan gesteld kunnen worden en dat deze vrij zijn van welke gebreken ook. Wij streven ernaar zo snel mogelijk te reageren. Wanneer het om het vervangen van een product gaat, lukt het ons meestal om dit binnen enkele dagen te realiseren. Het enige wat u hiervoor moet doen is het melden van een retour door in te loggen op uw account.
Melden van een retour
U kunt dit doen door in te loggen met uw account. U gaat naar "uw bestellingen" en zoekt de order op met de producten die u wilt retourneren. U klikt bij de order op "bekijken". Onderaan het scherm klikt u op de knop "artikelen retourneren". U geeft op welke artikelen en hoeveel u wilt terugzenden en vult het formulier in. Klaar? Klik op "verstuur". Wij ontvangen een bericht van uw retour melding en wachten totdat wij uw product(en) retour hebben ontvangen.
Kosten van retourneren en risico retourzending
De verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging is voor rekening van de klant. Dit geldt zowel voor kosten bij 'gewone postverzending' als bij verzending van producten die niet per 'gewone post' verzonden kunnen worden. In geval van garantie of transportschade betalen wij u de verzendkosten retour, nadat u de hoogte van de verzendkosten heeft doorgegeven via info@dozein.nl
Voorwaarden retourneren
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen ten aanzien van de zending:
Het produkt moet degelijk verpakt zijn (zo mogelijk in de originele verpakking).
Het produkt mag niet beschadigd zijn.
Het produkt moet volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. ingeleverd worden.
Stuur de produkten altijd gefrankeerd en verhoogd aansprakelijk naar ons.
Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.
Terugbetaling
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen voor de terugstort termijnen nadat wij uw product weer in ontvangst hebben genomen:
Vooruit betalen: binnen 7 werkdagen
Vragen?
Wanneer u nog vragen heeft over het retourneren, dan kunt u contact met ons opnemen.